Veelgestelde vragen Kijkshop

Op dit moment ontvangen wij veel vragen van klanten van Kijkshop. Om deze vragen zo snel mogelijk te kunnen beantwoorden, hebben wij de meest gestelde vragen voor u op een rij gezet. 
 

1. Ik heb vóór 23 januari 2018 een product betaald en ontvangen in een vestiging van Kijkshop of via de webshop.

Het faillissement van Kijkshop heeft geen gevolgen voor de door u al betaalde én in ontvangst genomen producten, maar wel voor uw garantie (zie punt 4).
 

2. Ik heb vóór 23 januari 2018 een product besteld in een vestiging van Kijkshop of via de webshop, maar dit product nog niet ontvangen.

Indien u vóór 23 januari 2018 een bestelling heeft geplaatst, maar het product nog niet in ontvangst heeft genomen, kunnen deze producten helaas niet meer worden uitgeleverd. Ook een eventuele (aan)betaling zal niet door de curatoren kunnen worden teruggestort. U krijgt wel een geldvordering op Kijkshop. Deze geldvordering – ter hoogte van het al (aan)betaalde bedrag – kunt u indienen via dit formulier. Vergeet niet uw aankoopbewijs of andere bewijsstukken bij te voegen. Na ontvangst van uw indiening zal de geldvordering geplaatst worden op de lijst van voorlopig erkende schuldeisers. In een later stadium van het faillissement zult u door ons geïnformeerd worden over de vraag of er tot een (gedeeltelijke) uitbetaling kan worden overgegaan.
 

3. Ik heb vóór 23 januari 2018 een product ter reparatie afgegeven bij een vestiging van Kijkshop en het product nog niet retour gekregen.

Producten die u ter reparatie heeft afgegeven bij een vestiging van Kijkshop vallen niet in de faillissementsboedel en ontvangt u in beginsel retour. Dit geldt alleen indien uw product ook daadwerkelijk door de curatoren wordt aangetroffen. Uw product kunt u via dit formulier bij ons aanmelden. Vergeet niet uw aankoopbewijs en reparatiebon bij te voegen. Als uw product niet meer in een vestiging van Kijkshop aanwezig is en ter reparatie naar de fabrikant of naar een externe reparateur is gestuurd, ontvangt u hierover nader bericht en verzoeken wij u ook dit formulier in te vullen. Het zou kunnen dat er rechtstreeks contact met u wordt opgenomen vanuit de vestiging van Kijkshop waar u het product ter reparatie heeft afgegeven. In dat geval kunt u bij deze vestiging van Kijkshop uw product afhalen en hoeft u geen contact meer met ons op te nemen.
 

4. Ik heb vóór 23 januari 2018 een product gekocht en wil aanspraak maken op de garantie op het product.

De curatoren kunnen helaas niet instaan voor de (mogelijke) garantie op uw producten. Indien van toepassing, kunt u wellicht aanspraak maken op fabrieksgarantie of eventuele garantie die is verleend door derden. Hiervoor dient u rechtstreeks contact op te nemen met de betreffende fabrikant.
 

5. Ik heb vóór 23 januari 2018 een product gekocht en wil deze retourneren.

Omdat de curatoren u het retourbedrag niet kunnen uitbetalen, krijgt u geen bedrag uitgekeerd als u een product retourneert. Wij adviseren u daarom geen producten te retourneren bij een vestiging van Kijkshop.
 

6. Ik heb vóór 23 januari 2018 een product geretourneerd maar het retourbedrag nog niet ontvangen.

De curatoren kunnen u het retourbedrag niet meer terugstorten. Hierdoor krijgt u wel een geldvordering op Kijkshop. Deze geldvordering – ter hoogte van het retourbedrag – kunt u indienen via dit formulier. Vergeet niet uw aankoopbewijs of andere bewijsstukken bij te voegen. Na ontvangst van uw indiening zal de geldvordering geplaatst worden op de lijst van voorlopig erkende schuldeisers. In een later stadium van het faillissement zult u door ons geïnformeerd worden over de vraag of er tot een (gedeeltelijke) uitbetaling kan worden overgegaan.
 

7. Ik heb tijdens de executieverkoop (op of na 27 januari 2018) een product gekocht.

Zoals u waarschijnlijk ook kenbaar is gemaakt in de vestiging van Kijkshop, wordt er geen garantie verleend op deze producten en kunnen deze ook niet meer worden geretourneerd.
 

8. Ik heb nog een cadeaukaart en/of een tegoedkaart.

Heeft u een Kijkshop cadeaukaart en/of een Kijkshop tegoedkaart? Deze zijn helaas niet meer in te wisselen bij Kijkshop. Ook hierdoor krijgt u een geldvordering op Kijkshop. Deze geldvordering – ter hoogte van het saldo van de kaart(en) – kunt u indienen via dit formulier. Wij raden u aan de cadeaukaarten en/of tegoedkaarten goed te bewaren en alleen een kopie/foto van de cadeaukaarten en/of tegoedkaarten bij te voegen. Na ontvangst van uw indiening zal de geldvordering geplaatst worden op de lijst van voorlopig erkende schuldeisers. In een later stadium van het faillissement zult u door ons geïnformeerd worden over de vraag of er tot een (gedeeltelijke) uitbetaling kan worden overgegaan.
 

Tot slot

Wij doen ons uiterste best uw vragen zoveel als mogelijk te beantwoorden. Indien u het formulier al heeft ingestuurd, is het niet nodig deze opnieuw in te sturen. U ontvangt van ons een bevestiging van uw aanmelding.

Let op:

bovenstaande antwoorden worden verstrekt door de curatoren van het faillissement van Kijkshop en houden geen verband met eventuele coulanceregelingen en/of tegemoetkomingen van andere partijen. Houdt u hiervoor ook de website van Kijkshop (www.kijkshop.nl) in de gaten.