Veelgestelde vragen MyCom

Op dit moment ontvangen wij veel vragen van klanten van MyCom. Om deze vragen zo snel mogelijk te kunnen beantwoorden, hebben wij de meest gestelde vragen voor u op een rij gezet.
 

1. Ik heb vóór 29 januari 2019 een product betaald en ontvangen in een vestiging van MyCom of via de webshop.

Het faillissement van MyCom heeft geen gevolgen voor de door u al betaalde én in ontvangst genomen producten, maar wel voor uw garantie (zie punt 4).
 

2. Ik heb vóór 29 januari 2019 een product besteld in een vestiging van MyCom of via de webshop, maar dit product nog niet ontvangen.

Indien u vóór 29 januari 2019 een bestelling heeft geplaatst, maar het product nog niet in ontvangst heeft genomen, kunnen deze producten helaas niet meer worden uitgeleverd. Ook een eventuele (aan)betaling zal niet door de curator kunnen worden teruggestort. U krijgt wel een geldvordering op MyCom. Deze geldvordering – ter hoogte van het al (aan)betaalde bedrag – kunt u indienen via dit formulier. Vergeet niet uw aankoopbewijs of andere bewijsstukken bij te voegen. Na ontvangst van uw indiening zal de geldvordering geplaatst worden op de lijst van voorlopig erkende schuldeisers.  
 

3. Ik heb vóór 29 januari 2019 een product ter reparatie afgegeven bij een vestiging van MyCom en het product nog niet retour gekregen.

Indien u in het faillissement van MyCom een product ter reparatie heeft aangeboden, is de volgende informatie voor u van belang. 
Van donderdag 7 februari tot en met zondag 10 februari a.s. zijn de MyCom filialen Amsterdam, Breda, Apeldoorn, Nijmegen, Utrecht, Haarlem en Roermond geopend voor een executieverkoop. Indien uw ter reparatie aangeboden product zich nog in het filiaal bevindt, kunt u deze tijdens de executieverkoop ophalen. Neemt u het reparatiebewijs mee en houd rekening met gemaakte betaalafspraken. LET OP: curator kan niet garanderen dat uw product zich in het filiaal bevindt. Het zou kunnen zijn dat uw product zich bij een externe reparateur bevindt. Om deze reden wordt u zoveel mogelijk door de filiaalmanagers geïnformeerd over uw producten. 

Producten die u ter reparatie heeft afgegeven bij een vestiging van MyCom vallen niet in de faillissementsboedel en ontvangt u in beginsel retour. Dit geldt alleen indien uw product ook daadwerkelijk door de curator wordt aangetroffen. Uw product kunt u via dit formulier bij ons aanmelden. Vergeet niet uw aankoopbewijs en reparatiebon bij te voegen.
 

4. Ik heb vóór 29 januari 2019 een product gekocht en wil aanspraak maken op de garantie op het product.

De curator kan helaas niet instaan voor de (mogelijke) garantie op uw producten. Indien van toepassing, kunt u wellicht aanspraak maken op fabrieksgarantie of eventuele garantie die is verleend door derden. Hiervoor dient u rechtstreeks contact op te nemen met de betreffende fabrikant.
 

5. Ik heb vóór 29 januari 2019 een product gekocht en wil deze retourneren.

Omdat de curator u het retourbedrag niet kan uitbetalen, krijgt u geen bedrag uitgekeerd als u een product retourneert. Wij adviseren u daarom geen producten retour te zenden naar MyCom.
 

6. Ik heb vóór 29 januari 2019 een product geretourneerd maar het retourbedrag nog niet ontvangen.

De curator kan u het retourbedrag niet meer terugstorten. Hierdoor krijgt u wel een geldvordering op MyCom. Deze geldvordering – ter hoogte van het retourbedrag – kunt u indienen via dit formulier. Vergeet niet uw aankoopbewijs of andere bewijsstukken bij te voegen. Na ontvangst van uw indiening zal de geldvordering geplaatst worden op de lijst van voorlopig erkende schuldeisers.
 

Tot slot

Wij doen ons uiterste best uw vragen zoveel als mogelijk te beantwoorden. Indien u het formulier al heeft ingestuurd, is het niet nodig deze opnieuw in te sturen.